Sesi kaunseling tetap tak 'jalan', anggota tentera dibuang kerja lepas tolak vaksin

Keputusan nekas seorang anggota Tentera Darat Malaysia (TDM) yang enggan mengambil vaksin telah menyebabkan dia kehilangan karier serta pencen yang sepatutnya diterima olehnya 16 bulan lagi.

Keputusan buang kerja bukan terburu buru

Bagaimanapun, pihak TDM dalam kenyataannya memaklum bahawa tindakan melucutkan jawatan Sarjan Wan Ramli diambil mengikut peraturan sedia ada bukan keputusan yang dibuat secara terburu-buru.

"Tindakan menghentikan perkhidmatan anggota itu tidak dibuat secara terburu-buru kerana kita sudah panggil anggota itu untuk beberapa sesi kaunseling dan temuduga berkaitan perkara berkenaan."

"Kaedah komunikasi dibuat secara dua hala, malah kita turut perjelaskan mengnai implikasi untuk tidak ambil vaksin dan anggota itu dilihat faham."

Menurut Panglima Tentera Darat, Jeneral Tan Sri Zamrose Mohd Zain, tindakan buang kerja itu diambil mengikut peraturan sedia ada demi menjamin keselamatan semua pihak.

Selain itu, ia juga menjadi satu keperluan bagi petugas barisan hadapan termasuk tentera untuk mengambil vaksin kerana sentiasa berada di lapangan menjalankan tugas.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen