Lepas samakan penerima vaksin dengan lembu, Suhaimi Saad tutup salah dengan al-Quran pula?

Keputusan segelintir pihak yang enggan mengambil vaksin menjadi kerisauan dalam kalangan rakyat, di tambah pula dengan penyebaran mesej berantai untuk mempengaruhi orang lain.

Didakwa tutup kesalahan guna al-Quran

Bercerita tentang isu ini, bekas kumpulan nasyid Suhaimi Saad juga antara individu yang menolak vaksin dan setiap kenyataannya di media sosial sering menjadi perhatian.

Terbaharu, muat naik hantarannya di Instagram telah mengundang kecaman dalam kalangan netizen apabila didakwa cuba menggunakan ayat al-Quran untuk menutup kesilapan sendiri.

Selesai sekat 169 followers beza pendapat

Selain itu, dia turut memaklumkan telah menyekat seramai 169 pengikut di media sosial yang tidak sehaluan pendapat dengannya.

"Sudah sekat 169 lagi, dalam al-Quran juga Allah ada sebut 'as sufahak' maksudnya orang-orang yang tidak cerdik, siapa terasa di lah tu,"

"Jangan ingat idea dan komen korang itu bernas sangat, nak baca sampai habis pun aku tak selera."

-Suhaimi Saad-

Sebelum ini, bekas anggota kumpulan nasyid itu ada memuat naik hantaran yang menggelar penerima vaksin sebagai lembu.

Hantaran tersebut jelas sekali mengundang kecaman dan kritikan sehingga mendapat perhatian Pencetus Ummah (PU) Syed yang meminta agar pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) menziarahi penyanyi itu.

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen