Terpisah sejak orang tua bercerai, anak tahan air mata jumpa semula di majlis nikah ibu

Perkahwinan yang berhujung dengan perpisahan memberi impak yang hebat bukan sahaja kepada pasangan, bahkan juga anak-anak.

Boleh jadi emosi mereka terganggu dan sebagainya. Justeru itu, sebagai seorang ibu bapa janganlah kita menyekat kebebasan mereka untuk berjumpa dengan orang tua mereka selepas berpisah.

Berkaca air mata anak datang majlis nikah ibu

Menelusuri kisah seorang anak yang juga pernah berdepan situasi sama, dia berpeluang menghadiri hari bahagia ibunya yang akan berkahwin lagi selepas 11 tahun terpisah.

 

 

Khabar gembira itu pastinya disambut anak dengan berlapang dada. Walaubagaimanapun, dalam hantaran tersebut kelihatan mata si anak berkaca seperti menahan air mata dan masih mampu tersenyum untuk ibunya.

"Jangan sedih ya"

Susulan perkongsian, ruangan komen dibanjiri dengan kata-kata semangat dan pujian buat pemuda itu kerana masih kuat untuk bertemu ibunya selepas lama ditinggalkan.

"Kalau aku tak datang..."

Pun begitu, ada juga yang berkongsi pengalaman sama namun, mereka lebih memilih untuk tidak munculkan diri lagi di hadapan ibu atau ayah mereka selepas berpisah.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen