30 tahun terpisah dijaga keluarga angkat, lelaki menangis peluk ibu kandung buat ramai terharu

Oleh: Shasha Zack

Tular di Tiktok mengenai satu video penyatuan semula yang menyayat hati antara seorang anak lelaki dengan ibunya.

Mereka difahamkan bertemu semula setelah 30 terpisah,dan masing-masing berpelukan dalam tangisan, mengundang sebak netizen.

"Ibu tak berdosa pun, mama hantar sekolah agama..."

Itulah ungkapan lelaki tersebut yang menangkis kata-kata ibunya yang takhabis-habis menyalahakan diri sendiri atas perpisahan yang berlaku.

Atas izin Allah, pertemuan mereka akhirnya menjadi kenyataan malahan lelaki tersebut dilihat sama sekali tidak memarahi ibunya, walaupon dia mengetahui kenyataan diserahkan kepada keluarga angkat ekoran keluarga kandungnya yang daif suatu ketika dahulu.

 

 

"Arwah abah tak sempat jumpa adik..."

Sungguhpun mereka bertemu semua, namun takdir Allah, lelaki ini tidak sempat bertemu dengan allahyarham bapa kandungnya yang tlah meninggal dunia lebih awal.

Apa yang lebih meruntun hati adalah apabila lelaki ini bertanya yang mana satu kah arwah ayahnya dalam gambar yang ditunjukkan.

 

 

"Terbaik didikan keluarga..."

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut basah dengan air mata melihat perkongsian ini. Malahan ramai yang memuji sikap lelaki berkenaan yang sangat berbudi bahasa dan langsung tidak berkecik hati dengan nasib dirinya, sehingga membuatkan netizen kagum dengan didikan keluarga angkat padanya.

"Sedihnya dia tanya arwh abah mana satu..."

"Mungkin ada sebab mereka terpisah..."

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen