"Peniaga dari neraka" - Netizen amuk lihat taktik penjual tak jujur, 'stanby seafood' lama bawah meja

Oleh: Shasha Zack

Tular satu video yang membangkitkan kemarahan warganet apabila melihat 'keadaan sebenar' yang berlaku tatkala membeli ikan di pasar basah.

Mana taknya, sebuah video yang menunjukkan seorang peniaga wanita dengan pantas menukar 'seafood' segar dengan yang telah rosak benar-benar buat netizen bengang!

Rupanya dah ada 'stanby' satu plastik kat bawah meja

Sebuah video yang dikongsikan oleh @gismimgisj di Tiktok meraih perhatian ramai yang terkejut melihat pembongkaran sebuah urusan jual beli di pasar ikan, yang ternyata sangat licik dan menyakitkan hati.

Dalam video, dapat dilihat peniaga wanita tersebut rupanya telah siap sedia dengan satu bungkusan plastik yang akan ditukar dengan pantas apabila dia selesai menimbang 'seafood' segar yang dipilih pelanggan di atas meja.

"Sebabtu la business kau tak maju."

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen berang melihat kenyataan sebenar yang berlaku, menjawab persoalan mereka yang kadangkala memilih 'seafood' segar namun busuk apabila sampai di rumah.

Malahan, ramai yang mendoakan agar peniaga jujur seperti ini ditangkap dan dikenakan tindakan setimpal atas sikapnya yang tida jujur.

"Patutla masa pilih lain, sampai rumah lain..."

"Tak jujur wey."

"Sebabtu aku selalu duduk belakang penjual, kalau apa2 jadi..."

"Double check sebelum bayar."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen