Jodoh beza bangsa, wanita dedah hidup bahagia walau lahir dari agama berbeza - "Allah the best planner"

Oleh: Shasha Zack

Bagai pinang dibelah dua. Peribahasa ini sesuai menggambarkan sebuah kisah cinta penuh bahagia ditunjukkan oleh pasangan ini.

Meskipun lahirdari agama berbeza dan berlainan bangsa, namun wanita ini akui mereka hidup bahagia sebagai satu keluarga.

"Bukan suami Melayu tapi suami India."

Perkongsian @madam.manjee di Tiktok meraih perhatian ramai yang teruja dengan kisah pernikahan beza bangsa didedahkan wanita ini.

Akui tidak mudah dari segi penerimaan agama dan keluarga, namun wanita ini membuktikan yang mereka berjaya harungi hidup berkeluarga dalam suasana harmoni dan bahagia.

 

@madam.manjee Ramai sangat pulak buat trend bf india 😆 I belanja suami india, Fikir dulu penerimaan agama masing2, ingat tau bukan senang😂 #fyp #marriedlife ♬ original sound - Putery Emiey

 

"Even lahir dari agama berbeza, thankyou selalu ada..."

Kini bahagia bersama dua cahaya mata, wanita ini mendedahkan hidupnya terasa lengkap dengan sikap suaminya yang sentiasa di sisi dalam suka dan duka...

 

@madam.manjee

Even kita lahir dari agama yg berbeza. But Allah is the best planner 🤲🏼🤍 Thankyou selalu ada, loveyou daddy 😘

♬ Mi favorite song - -🎂lea!•sunkin”

"Mama muda, boy 3 tahun girl 1 tahun..."

 

@madam.manjee Reply to @revana73 ♬ original sound - AjWavy

"Dia ngorat i dulu, lama2 sayang..."

Menerusi ruangan komen, wanita ini mendedahkan bahawa suaminya terlebih dahulu mengorat dan menunjukkan kasih sayang hingga akhirnya dia sendiri turut menyayangi lelaki berkenaan.

"yang penting dia bertanggungjawab sis..."

Sementara komen netizen pula rata-rata menunjukkan rasa teruja dengan jodoh yang ditentukan oleh Allah buat wanita ini dan mendoakan agar perkahwinan mereka kekal ke Jannah..

 

"Anak2 mesti segak..."

"Bagai pinang dibelah dua..."

"Jodoh rahsia Allah, moga bahagia selamanya..."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen