Tak ada sorang pun nak bagi ‘seat’, warga emas dibiar berdiri undang sebak

Oleh: Zuzu Yasmine

Orang kata yang muda dikasihi, yang tua pula dihormati walau bagaimanapun, perumpaman sebegitu bagai sudah tidak kena dengan situasi masa kini.

Warga emas dibiar berdiri di dalam kereta api.

Baru-baru ini, tular sebuah video memaparkan seorang warga emas terpaksa berdiri dipercayai berdiri di dalam sebuah LRT mengudang perhatian ramai.

Dalam video dimuat naik pengguna TikTok dikenali sebagai @cikaisyah91memaparkan warga emas tersebut hanya memegang tiang serta pintu bagi memastikan dirinya tidak terjatuh ketika bergerak.

@cikaisyah91

Sorang pun tak bangun bagi Pakcik ni seat. Klu kat Malaysia setel dah ni. Sabarlah Pakcik. Kita minoriti kat sini. “Mereka” majoriti. Sy tetap bersama Pakcik. 😡😡😡

♬ bunyi asal - Cik Aisyah

“Sorang pun tak bangun bagi Pakcik ni seat. Kalau dekat Malaysia setel dah ni. Sabarlah Pakcik. Kita minoriti kat sini. ‘Mereka’ majoriti. Saya tetap bersama Pakcik,” tulisnya di ruangan kapsyen.

Lebih mengundang ‘bengang’ apabila tiada seorang pun mahu memberi pakcik berkenaan duduk di kerusi yang tersedia memandangkan masing-masing terlihat masih muda.

Walau bagaimanapun, kejadian ini dikatakan bukan berlaku di Malaysia namun berlaku di negara jiran.

Menjengah ke ruangan komen, pelbagai reaksi yang ditinggalkan oleh warganet. Malah, rata-rata mereka bersimpati melihat warga emas berkenaan.

Semua pentingkan diri

Tak ada belas langsung

Sayu hati tengok

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen