Syoknya Bercinta Selepas Nikah. Kenapa?

Pelik, tapi benar. Ini adalah kenyataan yang perlu diterima kenapa syok bercinta selepas nikah. Sebab? Jom kita baca selanjutnya.



1. Si dia adalah cinta sejati.


Alangkah indahnya cinta yang sebelumnya kerana anda dan pasangan tidak pernah disentuhan oleh siapa pun, tanpa perkara yang melalaikan

2. Sesi mengenali pasangan.

Saat anda dan pasangan bersama, tiba-tiba keduanya tersimpul malu. Ketika inilah sesi perkenalan anda dan si dia bermula. Bercinta selepas nikah juga menyebabkan anda tidak tertipu dengan kelakuan pasangan yang kadang-kala hanyalah lakonan semata untuk menambat hati anda ketika bercinta.



3. Diredhai Allah


Allah taala sangat kagum dengan lelaki atau wanita yang menjaga pergaulannya saat belum bertemu jodoh. Bahkan, ketika anda berkahwin dengan si dia segalanya halal bagi anda malah mendapat pahala.



Apapun, janganlah sampai tidak mengenali pasangan. Bukankah Rasulullah s.a.w menyarankan kita agar melihat pasangan yang ingin dikahwini?

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen