"Saya non muslim..." -Saja luah perasaan kena jeling, sekali staf masuk komen minta maaf

Umum sedia tahu bahawa kini umat Islam sedang menjalani ibadah puasa yang memerlukan mereka menahan diri daripada makan dan minum sehingga masuk waktu berbuka nanti.

Kena jeling dengan staf di kaunter

Walau bagaimanapun, tiada sebarang larangan pun untuk orang yang bukan beragama Islam untuk makan, hatta di tempat awam sekalipun.

Namun, ada pula isu yang timbul bilamana staf premis meragui agama pelanggan seperti peristiwa yang terjadi kepada pemuda ini.

 

@chaen1997 Tak bersalah pon kena jeling.. Sabar yer lah... #fypシ #bulanpuasa #ujianhidup ♬ bunyi asal - S Y A H M I

 

Dalam perkongsiannya, dia meluahkan kekesalan berhubung tindakan staf di bahagian kaunter yang menjeling-jeling sewaktu  membuat pesanan.

"Saya Siam Kedah"

Perkara itu membuatkan pemuda berkenaan syak, staf di situ pastinya beranggapan bahawa dia Muslim.

Staf masuk komen minta maaf

Selepas video dimuat naik, siapa sangka salah seorang staf di situ tampil memohon maaf kepadanya berhubung kejadian tersebut.

"Cuba tanya kenapa jeling"

Meninjau ke ruangan komen, ramai tak ketinggalan berkongsi pendapat masing-masing bagi mengelakkan kejadian sama berulang kerana situasi itu sering kali berlaku membabitkan golongan bukan beragama Islam di bulan Ramadan.

"Tampak dekat baju

"Letak atas kepala"

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen