Selalu demam lepas potong rambut, gadis beranikan diri 'trim' lepas 10 tahun dibiar panjang

Rambut itu mahkota wanita. Meskipun seseorang itu bertudung ataupun tidak, ia masih tetap memerlukan penjagaan yang rapi.

Kebiasaannya, masalah yang lazim dikaitkan dengan rambut adalah keguguran, terlalu tebal dan tak kurang juga berlakunya kegatalan kulit kepala yang melampau.

 

Trauma, demam lepas potong rambut

Namun begitu, berbeza pula kisah pemilik rambut ini sepanjang tempoh dia menguruskan rambutnya sehingga panjang melebihi paras betis.

 

@salonmedan Tiba tiba aneh banget #tontonsampaiselesai ♬ Breakbeats Bang Jono - SZ.Bowo

Mungkin ada yang beranggapan bahawa dia suka dengan keadaan itu, tetapi sebenarnya tidak sama sekali.

Menurut gadis itu, rambut itu telah 'disimpan' sehingga 10 tahun dan enggan memotongnya kerana trauma dengan kejadian lalu, bilamana dia mengalami demam panas selama beberapa hari selepas cuba untuk potong.

Beranikan diri lepas 10 tahun

Bagaimanapun, gadis itu tidak mampu lagi untuk menyimpan rambut sepanjang itu dan akhirnya nekad untuk potong jua dengan menolak sebarang kemungkinan yang bakal terjadi.

Rambut selepas dipotong

Netizen kongsi pengalaman sama

Menjengah ke ruangan komen, ramai pula yang berkongsi pengalaman sama yang pernah dilalui mereka.

Ia sekaligus membuktikan bahawa kejadian itu bukanlah sesuatu yang ganjil, tetapi mungkin tidak semua pernah mengalaminya.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen