Tertidur kepenatan, buruh bangunan disimbah dengan air hingga terjaga buat netizen berkaca mata

Oleh: Shasha Zack

Tidak kira apa pangkat yang kita ada, hendaklah sentiasa berbuat baik sesama manusia. Jangan terlalu mendongak ke langit tanpa memandang yang di bawah, hingga lupa daratan.

Itulah situasi yang sangat hiba berlaku ketika 2 orang pekerja tanpa sengaja tertidur, namun dilayan dengan kejam oleh majikannya!.

"Dilayan dengan tak berperikemanusiaan oleh majikan..."

Perkongsian @rydhwansaputra buat ramai berkaca mata ketika dilihat 2 orang pekerja yang 'dikejutkan' dengan cara disimbah sebaldi air oleh seseorang, dipercayai majikan mereka.

Dalam video, mereka difahamkan tertidur kepenatan namun tiba-tiba disimbah dengan air hingga masing-masing terjaga dengan wajah yang amat sayu, buat netizen sebak.

@rhydwansaputra 😭😭#fypシ゚viral #fyp #buruhbangunan #sad #srorysad #yaAllah #lelakikuat #gypsyrose #tpy ♬ suara asli - rafaaldiansyah

"Jangan terlalu zalim dengan sesiapa walaupon kuli..."

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen hiba melihat wajah-wajah kepenatan 2 pekerja tersebutdi samping mengecam tindakan majikan yang tidak berhati perut itu.

"Wei aku nangis..."

"Melampau gila, aku mandor ladang sawit tak pernah sampai nak marah2..."

"Kesiannya tengok muka diorang..."

"Kejutlah dengan cara elok..."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen