Sebab jadi orang terakhir, graduan buka silat atas pentas sebelum ambil 'skrol'

Selain teruja berpeluang naik pentas berprestij sewaktu hari konvokesyen, perasaan gemuruh juga pastinya mengiiringi langkah setiap graduan ketika itu.

Jadi, tidak hairanlah jika kita lihat berlakunya beberapa kejadian tak diingini ketika itu, meskipun latihan telah dibuat beberapa hari awal sebelum majlis demi memastikan kelancaran program.

 

Seni silat graduan atas pentas jadi tumpuan

Namun begitu, tidak pula bagi pemuda ini bilamana aksinya di hari bersejarah itu sebaliknya menjadi tumpuan ramai.

 

@swimiss.academy Naik Syeikh baiii.. ha ha ha #uniselawesome #uniseltiktokchallenge2022 ♬ Mentera Semerah Padi - M. Nasir

Dalam perkongsian Teacher Hadi, kelihatan graduan tersebut dengan tenang menaiki pentas dan berdiri beberapa langkah daripada kedudukan Naib Canselor.

Dengan penuh keberanian, dia membuka langkah silatnya selama beberapa minit di atas pentas sambil disaksikan tetamu kehormat serta barisan ibu bapa dan penjaga yang hadir pada hari istimewa itu.

"Naib Canselor julang sijil dia..."

Melihat seni silat yang ditunjukkan olehnya, siapa sangka Naib Canselor ikut menjunjung sijil graduan itu seraya mengukir lebar senyumannya di hadapan tetamu lain.

"Kau memang ber-style bro..."

Malah, warganet juga luah bangga dengan kelebihan yang ada pada graduan berkenaan yang menurut mereka sangat hebat dan menakjubkan.

 

"Tak semua orang berani"

"Nampak perjuangan dia"

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen