'Cleaner' disuruh cuci kasut, netizen sebak tengok lelaki kena buli - "Kot ye pon, bukak dulu kasut tu!"

Oleh: Shasha Zack

Tidak kira apa pangkat kita atau sekaya apa pon kita, jangan pernah memandang rendah dan memperlekehkan orang lain.

Hal ini berkait rapat dengan satu video yang tular, melibatkan seorang gadisyang melayan seorang 'cleaner' dengan biadap, buat netizen bengang.

 

"Masih ada manusia yang takde hati perut..."

Perkongsian @virgo di Tiktok meraih simpati ramai apabila melihat nasib lelaki tersebut yang bagaikan diperlekehkan oleh gadis dalam video.

Lelaki yang merupakan seorang tukang bersih itu dilihat terpaksa mencuci kasut gadis berkenaan dan apa yang membuatkan netizen marah adalah kasut itu langsung tidak dibuka dari kakinya!

@m00nstyreee masih ada manusia yang atitude nya kurang ya di dunia ini, masih ada manusia manusia tega.!! kalo pun dia mau minta tolong bersihin sepatu nya, setidak nya itu sepatu di lepas dari kaki.!!#fyp #epyepedong #fypdong #gapunyahati #indonesia ♬ TAK INGIN USAI SADVIBES VERSION - sadvibes🥀

"Kalau saya, terus tegur perempuan tu..."

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen marah akan sikap sombong gadis berkenaan yang disifatkan biadap dan kurang ajar kepada 'cleaner' tersebut.

Malahan mereka turut kecewa melihat penindasan yang berlaku dan mendoakan agar lelaki berkenaan dipermudahkan urusan dan menjadi orang berjaya kelak.

"Kita hidup kat dunia ni sementara je..."

"Macam mana cara memanusiakan manusia..."

"Satu saat nanti mereka akan bertukar."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen