Biawak 'super' besar berkeliaran di parking Lotus buat ramai meremang ketakutan

Oleh: Shasha Zack

Tular satu video menakutkan, menunjukkan seekor biawak yang bersaiz 'super' besar dipercayai berkeliaran di parking Lotus, Ara Damansara.

Kejadian yang dipercayai berlaku pada malam tadi dirakam dan dimuat naik oleh Tiktok @firefighter, buat ramai meremang bulu roma.

Mujur bomba datang, tolong tangkap

Dilihat bagaikan berlari ketakutan, biawak berkenaan bertindak agresif dikerumuni orang ramai dan pihak bomba yang ditugaskan menangkap haiwan reptilia berkenaan.

Video berdurasi 12 saat itu memperlihatkan pasukan bomba yang akhirnya berjaya menangkap dan 'menjinakkan' biawak berkenaan, buat ramai lega.

 

@fire_fighter_forever kesian dia, mungkin nak membeli belah keperluan harian 😁 #firefighterforever #fypシ #biawak #lotus #abambomba ♬ Jurassic World - Tha Weedaz & €l Pa$o

"Nampak sangat dalam ketakutan..."

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen simpati melihat haiwan reptilia berkenaan yang disifatkan 'tersesat' gara-gara habitat mereka yang terancam.

Malahan ramai yang pada awalnya tidak percaya hingga mereka melihat ada pasukan bomba disitu, bertindak menangkap biawak tersebut.

"Mulanya ingatkan filter rupanya betul..."

"Terinat pernah jumpa macamni, dia nak makan kucing..."

"Habitat terancam, haiwan dah takde tempat tinggal..."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen