Tiba2 gempa bumi, tindakan budak lelaki berlari selamatkan kawan OKU buat ramai terharu

Oleh: Shasha Zack

Tular satu video meruntun hati para netizen, menunjukkan sikap setiakawan yang dipunyai seorang budak lelaki terhadap rakan sekelasnya.

Video tersebut yang tertangkap di kamera CCTV sekolah berkenaan yang tular, buat ramai memuji tindakan berani pelajar tersebut, sanggup merisikokan nyawa sendiri demi menyelamatkan kawan tersayang.

"Murid2 panik selamatkan diri, budak ni lari selamatkan kawan OKU..."

Perkongsian Velia di Tiktok menunjukkan keadaan di sebuah sekolah di Indonesia yang tiba-tiba berlaku gempa bumi, membuatkan para pelajar bertempiaran lari, menyelamatkan diri masing-masing.

Namun apa yang membuatkan ramai terharu adalah, tindakan seorang budak lelaki yang berlari ke belakang kelas, meskipun dia duduk di bahagian hadapan, memecut mendapatkan rakannya yang menggunakan kerusi roda dan terus menolak sahabatnya itu keluar.

@needalissa01 Percayalah masih banyak orang2 yg peduli dengan sesama dan pastikan salah satunya adalah kita 🥺 ,Terimakasih orang2 baik semoga kalian dalam keadaan sehat& dalam lindungan-Nya 🤗#humanity#respect #xyzbca #masukberanda #fyp #tiktokpelitfyp #fypシ #foryoypage #foryou ♬ suara asli - zayn - zainul

 

"Dia duduk di depan, tapi berlari kebelakang untuk sahabatnya..."

Tinjauan ke ruangan komen mendapati rata-rata netizen menangis terharu melihat semangat setiakawan yang ditunjukkan murid berkenaan buat ramai turut kagum dengan keberaniannya.

"Sedih sampai mengalir air mata, ni baru betul sahabat..."

"Terima kasih orang baik."

"Sedihnya. Alhamdulillah semua selamat."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen