Tak tertanggung kesedihan, ramai sebak lihat reaksi bapa terima berita ‘pemergian’ anak tunggal

Oleh: Zuzu Yasmine

Sebelum ini, media melaporkan seorang remaja berusia 18 tahun maut apabila motosikal yang ditunggangnya bertembung dengan sebuah van di Jalan Batu Pahat- Mersing, Kluang, Johor.

@inazalina

Ya Allah kau letakanlah dia di jannatul firdausi. Mohon yg lalu sedekahkan Al-Fatihah utk satunya Ank syurga akhirat kami. 16/06/2022

♬ Allah Allah Aghisna - Veve Zulfikar

 

Bapa tercari-cari jenazah anak.

Baru-baru ini, tular pula sebuah video yang memaparkan seorang lelaki dipercayai bapa kepada remaja berkenaan ketika tiba di jabatan forensik hospital.

Dalam video dimuat naik oleh ibu remaja, Ina Zalina di platform TikTok itu memaparkan suaminya itu begitu sedih akan berita tersebut hingga terpaksa ditenangkan oleh saudara mara.

@inazalina

 

♬ Sedih - Instrumental - Asraf Studio

Menurut Ina Zalina, ketika itu suaminya pergi ke jabatan tersebut untuk mencarai jenazah anaknya namun ketika itu jenazah masih lagi belum tiba.

 

Hanya pinjaman untuk 17 tahun.

Katanya, arwah merupakan anak tunggal yang ditunggu selama enam tahun namun hanya dipinjamkan selama 17 tahun dalam hidup dia bersama suami.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet turut meluahkan rasa simpati kepada pasangan berkenaan.

Malah, mereka juga mendoakan agar arwah bersama-sama dalam kalangan orang beriman.

Takziah

Moga kuat semangat 

Luluh hati

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen