Semua tak dibenar jalan? Geng motor hon konvoi VIP, jadi punca jalan sesak. -"Asyik kita mengalah..."

Tidak semua yang kita lakukan akan disukai dan disenangi ramai. Bukan kerana iri dengan kelebihan atau pangkat tetapi lebih kepada lemahnya adab yang kita sendiri mungkin tak sedar.

Misalnya seperti isu yang berulang melibatkan kroni VIP, bilamana mereka selalu mengundang kemarahan dek kerana perbuatannya.

Semua kenderaan terpaksa berhenti sebab VIP?

Menerusi muat naik di Twitter oleh pemilik akaun @datukhensem, memaparkan keadaan laluan motosikal terhalang oleh anggota polis dan trafik yang bertugas ketika itu.

 

Demikian adalah kerana ingin memberi keutamaan kepada kenderaan VIP serta beberapa petugas 'marshall' yang ditugaskan bagi mengiiringi orang kenamaan berkenaan.

"Dia ingat dapat sorakan"

Bagaimanapun, geng pancuan roda tidak berdiam diri di situ, sebaliknya berpakat membunyikan hon motosikal masing-masing seolah-olah menyambut ketibaan konvoi tersebut, namun tidak dapat dipastikan niat tersembunyi mereka berbuat yang demikian.

"Kejamnya, seronok ke buat orang jammed?"

Selain itu, ada juga yang emosi melihat kejadian tersebut sehingga tidak semena-mena dilabel kejam oleh orang ramai kerana tindakan orang kenamaan tersebut yang dianggap pentingkan diri.

"VIP dah kena stop buat macam ni"

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen