“Islam itu dekat punggung aku!” -Lagi kes lelaki hina Islam

Oleh: Zuzu Yasmine

Semakin berani! Itulah yang dapat dikatakan kepada inidvidu yang cuba menghina Islam secara terang-terangan di media sosial.

Hari ini, tular pula satu video yang dimuat naik di laman Facebook IRDK Repons Team akan seorang lelaki berpakian t-shirt mereha yang biadap dan menghina agama.

Dalam video berdurasi empat minit dan 13 saat itu, lelaki berkenaan turut mencabar orang Islam supaya mencari dan berhadapan dengannya jika berani.

Lebih bertambah geram lagi apabila dia juga menggambarkan Islam dan penganutnya sebagai pengecut sekaligus membuat isyarat lucah pada punggungnya.

“Islam itu hanya di punggung aku, semua orang Islam penakut (pengecut) hanya berani bila ramai.

“Kenapa pergi pukul orang itu ramai-ramai kalau berani pergilah seorang, lama dah aku cakap Islam ini jahat, kamu semua macam kera (monyet),” cabar lelaki tersebut.

Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan di mana lokasi lelaki tersebut berada dan bila klip video tersebut dirakam.

Namun, berdasarkan loghat yang digunakan lelaki itu, difahamkan dia berasal dari sebuah negeri di Pantai Timur ataupun di sebelah selatan negara jiran, Thailand.

Mnejengah ke ruangan komen, rata-rata warganet geram akan tindakan berani lelaki berkenaan malah berharap agar ditahan pihak berkuasa dengan segera.

Berani dalam live je ni

Mohon segera tangkap

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen