“Jangan tengok nanti tambah ‘view’!” – Netizen pakat ‘report’ wanita mengaku nabi

Oleh: Zuzu Yasmine

Kecoh di media sosial ketika ini akan seorang wanita yang memuat naik beberapa video di platform TikTok yang dikatakan menghina agama Islam.

Video yang dimuat naik oleh wanita dikenali sebagai Mariam Hadid itu dengan berani menghina agama Islam sehingga mencetuskan kemarahan ramai.

Pakai 'dress' pendek tak berseluar.

Menerusi tinjauan yang dilakukan, hampir kesemua video memaparkan wanita berkenaan bertudung namun berpakaian kurang sopan seperti memakai ‘dress’ pendek dan ketat sehingga menampakkan bentuk badannya.

@mariam.hadid1 #womenpower #foryoupage #foryou #SplashSummerVibe #خليج #arabtiktok #arab #funny #comedy #meme ♬ Beat Automotivo Tan Tan Tan Viral - WZ Beat

Mengaku nabi wanita pertama.

Lebih menambah kemarahan ramai apabila wanita itu juga mengaku dirinya sebagai ‘Nabi wanita pertama’ sekaligus mempersendakan agama Islam dengan memakai kostum ‘Ultraman’ sambil solat dan pegang AL-Quran di atas sejadah.

@mariam.hadid1 #fouryou #fyp #usatiktok #meme #funny #خليج #comedy #marvel #cosplay #spiderwoman #spiderman #PrimeDayDreamDeals #arab #muslim #egirl ♬ original sound - Mariam Hadid

@mariam.hadid1 #fyp #fouryou #arab #خليج #funny #viral #meme #prayer #comedy #muslim #cosplay #spiderman #egirl #gaming #PrimeDayDreamDeals #usatiktok #tiktokusa #spiderwoman #milesmorales ♬ original sound - Mariam Hadid

'Report' sampai tumbang.

Tindakan melampau wanita Arab itu telah membuatkan ramai pengguna media sosial agar melaporkan akaun tersebut kepada pihak TikTok.

Sehubungan dari perkongsian itu, rata-rata warganet meluahkan rasa geram akan wanita berkenaan yang bertindak menghina kesucian agama. Bahkan mereka juga terus bertindak membuat laporan kepada TikTok.

Jangan tengok! nanti tambah 'view'

Done report

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen