Tak putus asa lambai tangan, lelaki jatuh 'flyover' lega akhirnya ada sudi berhenti tolong

Keadaan hujan lebat sememangnya menyukarkan pandangan pemandu kereta serta penunggang motosikal.

Bagaimanapun, pada hari itu nasib memihak kepada seorang lelaki apabila ada seseorang datang membantunya yang sedang terbaring lemah di tepi jalan. 

Nampak orang terbaring lambai tangan

Berkongsi detik kejadian, Muhammad Rafiq yang ketika itu lalu di kawasan berkenaan mendapati ada seseorang sedang melambai tangan sambil terbaring dalam hujan.

@muhamad.rafiq77 time dia lambai² ni takde sape perasan..tak tahu berapa lama dah dia kat situ..#alhamdulillah#fyp#nkve ♬ Istighfar Kabir - Sodeeq Subri

 

Patah pinggang, tak boleh bangun

Dedah Rafiq, lelaki itu rupanya terjatuh daripada jambatan dan mengalami patah pinggang sehingga menyukarkannya untuk bangun.

Pun begitu, dia enggan mengambil risiko dan terpaksa meminta bantuan daripada pihak hospital untuk menghantar ambulans ke lokasi kejadian.

"Sedihnya tengok..."

Terkesan dengan video itu, selain luah syukur netizen juga titip ucapan terima kasih buat pemuda berkenaan di atas kesudiannya membantu.

"Tengah hujan pula tu"

"Syukur jumpa orang baik"

"Moga dipermudah urusan"

 

 

 

 

 

 

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen