“Dosa dia saya tanggung!” – Suami mengamuk, penampilan isteri ditegur lelaki tak dikenali

Oleh: Zuzu Yasmine

Sebagai seorang suami pastinya akan menjaga dan melindungi isteri tidak kiralah dalam apa jua situasi lebih-lebih lagi jika perkara itu melukakan hati suami.

"Dosa dia saya tanggung!"

Itulah yang dilakukan oleh lelaki ini apabila cuba mempertahankan isterinya selepas penampilannya ditegur oleh lelaki yang tidak dikenali.

Dalam video yang dimuat naik oleh pengguna TikTok dikenali sebagai MiaKhalida itu memaparkan suaminya bersama lelaki berkenaan sedang bertentangan mata.

@miakhalidah Perempuan please hati2 kalau lalu sebelah abg ni.. #fyp #nsfest #foryoupage #sharingiscaring #mohonshare ♬ original sound - MiaKhalida

Menurut wanita berkenaan, ini kali pertama dia melihat suaminya mengamuk seperti itu malah bangga akan tindakannya.

Difahamkan, lelaki tidak dikenali itu merupakan peniaga di kawasan berkenaan yang memberi pandangan tidak sepatutnya selain meluahkan kata-kata “tak malu ke pakai macam ni” pada dirinya.

Disebabkan itu, dia mengadu kepada suaminya dan tidak sangka lelaki berkenaan akan bertindak sedemikian.

Walau bagaimanapun, video tersebut mendapatkan pelbagai reaksi dari warganet. Rata-rata mereka bersetuju akan tindakan lelaki tidak dikenali itu yang bertindak menegur wanbita terbabit.

Patut bisik dekat suami

Bersyukur ada orang tegur

Sokongan pakcik tu

Bukan senang nak tegur orang

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen