Pecah rekod kebangsaan di Colombia, Azeem Fahmi pamer larian luar biasa

Oleh: Zuzu Yasmine

Bersinar pada usia muda, Muhammad Azeem Fahmi mencipta sejarah apabila memecahkan rekod kebangsaan dalam acara 100 meter di Kejohanan Olahraga Remaja Dunia yang berlangsung di Cali, Colombia.

Azeem Fahmi yang berusia 18 tahun itu, mempamerkan larian 'luar biasa' apabila mencatat masa 10.09 saat (s) sekali gus menungguli saingan bagi saringan lapan.

Catatan direkodkan Azeem itu menyaksikan dia memperbaharui rekod kebangsaan yang sebelum ini dipegang Khairul Hafiz Jantan dengan catatan 10.18s ketika menjuarai saingan pada Sukan Malaysia (SUKMA) 2016 di Sarawak.

Lebih menarik, catatan berkenaan adalah yang kedua terpantas daripada semua lapan saringan yang berlangsung dengan Azeem berada di belakang atlet Botswana, Letsile Tebogo yang mencipta rekod baharu kejohanan dengan catatan 10.00s.

Azeem yang berasal dari Ipoh, Perak akan meneruskan aksinya di peringkat separuh akhir yang dijadual berlangsung, awal pagi esok.

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen