Sanggup korban nyawa, pekerja 'renovate' rumah dipuji selamatkan mangsa kebakaran

Oleh: Zuzu Yasmine

Ketika saat cemas pastinya kita memerlukan seseorang yang berani untuk menghulurkan bantuan agar dapat menyelamatkan diri. Mana tidaknya, pada ketika itu mangsa pastinya agak bingung bagi memastikan dirinya selamat.

Seperti video yang tular di media sosial ini apabila memaparkan tindakan berani dua individu menyelamatkan seorang mangsa yang terperangkap dalam satu kebakaran rumah.

@babytiggerofficial ribuan terimakasih kepada seorang hero. berani menyelamat orang yang terperangkap. alhamdulilah #alhamdulillah #hero #onxon #matkilau #matarif ♬ Victory(完整版) - Two Steps From Hell

Dalam video yang dimuat naik oleh pengguna TikTok dikenali sebagai babytiggerofficial memaparkan situasi dua lelaki sedang memanjat bumbung sebuah rumah yang sedang mengami kebakaran.

@babytiggerofficial bukan sekadar Kadar. sekumpulan yang berani . salute salute salute. #onxon #pahlawan #wira #alhamdulillah❤️ #alhamdulillahforeverything ♬ Ya Allah - Wali

Menerusi video berdurasi 51 saat itu juga memaparkan dua lelaki berkenaan terpaksa memecahkan grill tingkap bagi mengeluarkan dan  menyelamatkan seorang wanita yang terperangkap di dalam rumah tersebut.

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet memuji akan tindakan berani dua individu itu. Malah, mereka juga berpendapat bahawa pemasangan gril itu membawa kebaikan dan juga keburukan.

Syabas!

Gril tu ada bahaya ada kebaikan

Saling membantu macam ni kita nak

Anda masih keseorangan?

1,115,764 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen