Datang 'expo' MAHA, lelaki pelik 'booth' pamer anak ayam warna warni. -"Ini kira aniaya ke?"

Salah seorang pengunjung expo MAHA di Serdang luah hairan apabila melihat terdapat sebuah 'booth' di sana membuat pameran anak ayam berwarna-warni. 

"Boleh ke macam ni?"

Hal itu dapat dilihat menerusi hantarannya di Tiktok, menyaksikan lambakan anak ayam diletakkan di kawasan yang dikelilingi oleh papan agar haiwan itu tidak meloloskan diri.

 

@drheikal_ismail Adakah ini penganiayaan terhadap haiwan? #animalabuse #animal #chicken #maha2022 #agriculture #ruminant #livestock #fypdongggggggg ♬ original sound - OhhhhFareeq

 

Boleh dikatakan ramai pengunjung singgah untuk melihat pameran itu, lebih-lebih lagi dalam kalangan kanak-kanak yang pastinya tertarik melihat keunikan tersebut.

"Mohon penjelasan"

Bagaimanapun, dia tertanya-tanya andai perbuatan tersebut dianggap menganiaya ataupun tidak kerana mewarnakan haiwan berkenaan.

 

"Kesian baby ayam tu"

Dalam waktu sama, warganet juga menyatakan persoalan yang sama sehinggakan mereka diberi kebenaran untuk membuat pameran sebegitu di sana.

"Pernah beli, sekejap je mati"

"Saya pun pelik"

"Lepas pula join MAHA"

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen