Ajak boikot sebab iklankan Super Ring, netizen kritik individu tak matang

Hanya disebabkan mempromosikan jajan 'Super Ring' selepas Najib Razak dijatuhi hukuman penjara, gedung pusat beli belah AEON teruk dikecam warganet.

Image

Seru rakyat boikot AEON?

Menurut sebilangannya, pihak AEON sengaja mengambil kesempatan sehingga tidak semena-mena ada yang meminta orang ramai memboikot pusat beli belah itu.

 

"Kat mana salahnya?" 

Bagaimanapun, majoritinya tidak bersetuju dengan tindakan pihak berbuat demikian kerana beranggapan tiada isu sensitif yang wujud dalam promosi yang dibuat.

 

"Dia cuma promosikan produk"

"Kau koyak ke?"

"Lepas baca ni rasa nak beli Super Ring"

Mereka sebaliknya menentang seruan tersebut dengan meminta orang ramai untuk terus menyerbu pusat beli belah AEON tanpa menghiraukan seruan itu yang dianggap mengarut.

"Jom serbu AEON"

Gambar Najib Razak makan Super Ring

Dahulu, jajan ini amat sinonim dengan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Hal itu sekaligus memungkinkan orang ramai bahawa Super Ring adalah jajan kegemarannya.

Jadi, tidak hairanlah jika ada yang melenting apabila pihak AEON mempromosikan produk itu selepas beliau dijatuhi hukuman, seolah-olah sedang mengejek.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen