Baru tinggal tepi kejap, pekerja JKR tepuk dahi mesin kena 'clamp'

Bersikap jujur dalam melaksanakan tugas sememangnya sesuatu yang bagus, namun ada beberapa perkara perlu difahami dan diteliti mengikut situasi meskipun itu mungkin berlawanan dengan arahan yang diterima.

 

Tercengang mesin buat jalan kena 'clamp'

Mengambil pendekatakan itu, mungkin dapat kita lihat menerusi perkongsian kevin gethin di laman Tiktok yang menyaksikan cara kerja pengawal keselamatan di sebuah bangunan.

 

@kevingethin.x Mesin jangan dibiarkan. 😮‍💨 #roadmarking #roadmarkingmalaysia #garisanjalan #roadworks #roadsafety #jkr #roadlines #viral #roadmarkings #fypã‚· #fyp #fy ♬ suara asli - AGAK HI PRODUCTION

 

Dalam entri itu, sepasukan pekerja dari Jabatan Kerja Raya (JKR) tepuk dahi apabila salah satu daripada mesin milik mereka diapit (clamping) oleh petugas yang menjaga bangunan tersebut.

"Tak lain mesti PB UiTM"

Hal itu kerana mereka meninggalkan mesin tersebut di zon larangan letak kenderaan.

Meskipun lokasi dirahsiakan oleh pemilik akaun, namun rata-ratanya seperti dapat 'menghidu' tempat berlakunya kejadian itu hanya dengan melihat sistem pihak pengurusan bangunan berkenaan.

"Uni purple ke ni?"

 

"Semua nak di-clamp"

Rata-ratanya terhibur sehingga ada yang berseloroh mengatakan petugas di situ agak 'lurus' kerana terlalu ikut arahan.

"Mesin pun kena?"

"Betul-betul ikut arahan"

"Mesti hari pertama kerja"

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen