Tak boleh masuk sebab pakai t-shirt, lelaki baik hati diam2 pinjamkan baju untuk pelajar Cina

Tindakan seorang lelaki 'misteri' menjadi bualan dan perhatian netizen apabila dia dengan rela hatinya meminjamkan bajunya kepada seorang calon memandu berbangsa Cina.

 

Lelaki baik hati pinjamkan bajunya

Menerusi video yang dikongsi oleh Eqramm Azizi, memaparkan detika kejadian bilamana lelaki itu membuka bajunya untuk diberikan kepada calon berkenaan di luar pusat latihan memandu.

 

@eeqramazizi ceritanya, seorang lelaki tidak dibenarkan menjawab exam memandu disebab baju tak berkolar apa apa pon terbaik malaysiaku #semangatmalaysia #f ♬ Saya Anak Malaysia (Mandarin Version) - Thomas & Jack & FS (Fuying & Sam) & Daniel Cheah & Haoren & Priscilla Abby & Pink & Ribbon Ooi & Michiyo Ho & Jeryl Lee

 

Difahamkan, calon tersebut tidak dibenarkan menduduki ujian kerana memakai baju t-shirt tidak berkolar.

"Cara dia bagi tu beradab"

Sudahlah baik hati, cara lelaki itu memberi baju miliknya juga dipuji kerana penuh sopan santun dan beradab.

 

"Saya terharu..."

 

 "Cuma pelik, kenapa pakai 2 lapis"

Dalam waktu sama, ada pula yang tertanya-tanya akan motif lelaki tadi memakai baju sehingga dua lapis selepas mereka mendapati ada lapisan lain selepas baju berkolar miliknya dibuka.

 

 

 

 

 

"Itu ayah saya"

Tampil menjelaskan kekeliruan itu, anak kepada lelaki berkenaan menjelaskan sebab ayahnya memakai baju dua lapis, malah sudah menjadi kebiasaan buat ayahnya memakai sebegitu.

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen