Ingin yang terbaik untuk anak, ibu tak kisah berhabis RM1.3 juta bayar yuran

Setiap ibu bapa ingin melihat anak mereka membesar menjadi orang yang berjaya.

Justeru itu, ada segelintir pasangan di luar sana tidak pernah berkira tentang pembiayaan yuran anak-anak, asalkan mereka mampu membuktikan pencapaian dalam pelajaran.

 

Terkejut yuran cecah RM1.3 juta

Begitulah juga wanita ini, bilamana dia lebih memilih untuk mendaftarkan anak lelakinya ke sekolah tadika 'level' antarabangsa.

 

@farahwen PART 1 : Worth it or not? 😍 #fyp ♬ Tiba-Tiba Speed Up - liriklaguツ

 

Apabila sebut sahaja tentang 'antarabangsa', pasti semua boleh membayangkan betapa hebatnya sekolah tersebut dengan adanya kemudahan infrastruktur serba mewah, bahan pembelajaran yang berkualiti, termasuklah yuran tahunan yang agak mahal.

Dedah wanita berkenaan yang juga merupakan seorang usahawan, yuran kemasukan ke sekolah itu menelon kos sehingga RM1.3 juta, namun dia berpuas hati kerana semua kemudahan yang disediakan serba cukup dan selesa.

 

"Baik simpan untuk ke universiti"

Sementara itu, menjengah pula ke ruangan komen, ramai pula yang sinis dengan perkongsian wanita itu bilamana rata-ratanya mengatakan pembiayaan tersebut terlalu mahal untuk seorang kanak-kanak yang masih bersekolah tadika.

 

"Boleh tampung pendidikan B40"

"Terlalu mahal"

"Beli sekolah ke?" 

Dalam waktu sama, ada juga yang berseloroh, bertanya jika dia membeli skolah tersebut mengenangkan harga yurannya setanding bangunan rumah.

 

 

 "Sampai berjuta bayar yuran"

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen