5 Perkara Menarik Jika Pasangan Anda Adalah Anak Tunggal.

Anda adalah seorang yang mempunyai adik-beradik yang ramai. Jadi anda tidak tahu perkara sebenar apa yang terjadi sekiranya anda adalah anak tunggal.

Anak tunggal sering dikait rapat dengan anak manja, dan akan mendapat apa sahaja yang mereka idamkan daripada ibu bapa. Satu-satunya anak emas, ibu bapa mana yang tidak sayang, bukan?



Tetapi, apakah perkara menarik bagi mereka yang mempunyai teman atau pasangan anak tunggal ini? Jom baca!

1. Memiliki banyak ruang.

Ketahui lah anda, pasangan anda bukan lah anak orang berada, nak dikatakan hidup susah tidak pula. Mungkin kerana mereka adalah anak tunggal, barang di bilik sangat berbeza dengan mereka yang mempunyai adik beradik.

Bilik yang luas. Kemas. Jika bersepah pun, seperti tidak terjejas, kerana hanya mereka seorang sahaja penghuni bilik itu. Jadi, mereka yang bakal berkahwin tidak perlu risau, barang anda tentu sahaja ada ruang di bilik mereka.



2. Sifat kekeluargaan yang tinggi.

Hanya kerana mereka tiada adik-beradik, dan anak emas sudah tentu sering meluangkan masa dengan ibu bapa di rumah. Mereka adalah insan yang sangat menghargai keluarga walaupun dengan saudara mara.

Kerana bukan selalu, rumah mereka ini meriah.

3. Lebih meluangkan masa di rumah.

Mungkin tidak semua, tetapi kebanyakan anak tunggal lebih gemar meluangkan masa di rumah dengan ibu bapa atau haiwan peliharaan. Mereka sangat menghargai masa ketika mereka keseorangan, dan jarang untuk membuat hal di luar rumah.

Jadi pada sesiapa yang mempunyai pasangan anak tunggal, anda tidak perlu khuatir kerana mereka memang tidak kisah untuk melakukan aktiviti di dalam rumah.



4. Mereka sangat selesa jika tidak bercakap untuk satu hari.

Kebanyakan daripada kita sangka kan mereka anak tunggal ini pendiam. Tidak semestinya kerana mereka mampu tidak bercakap selama berhari-hari, tetapi apabila mereka mempunyai rakan yang boleh di ajak berbual, sudah tentu tidak boleh berhenti berbual pula.

Jangan terkejut dengan perubahan mereka ini. Hehe.

5. Akan menjadi menantu kesayangan.

Sudah tentu anda akan menjadi satu-satunya anak menantu emas pada ibu bapa mereka. Jadi, jika pasangan anda adalah anak tunggal, hargai lah mereka. Mungkin satu hari, anda pula terlebih manja dengan ibu bapa mereka.


 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen