Saya Bukan Wanita ‘High Maintenance’. Apa Ciri-cirinya?

Wanita cantik sememangnya menjadi pujaan ramai lelaki. Tetapi cantik itu itu berbeza menurut pandangan masing-masing. Mereka mempunyai kemampuan menilai dengan cara yang tersendiri mengikut kehendak mereka berdasarkan kemampuan dan citarasa. Berikut antara ciri-ciri wanita high maintenance.



1. Penampilan.

Menurut pandangan mata sahaja kebanyakkan kita dapat membezakan wanita simple dan wanita high maintenance. Bajunya perlu yang mahal dan berjenama, cantik dan limited edition. Wow! Cukup pakej ini, memang meletoplah. Duit pun boleh meletop. Hehehe

2. Nak, pasti dapat.

Tak dapat cara lembut, dia guna cara kasar pula. Pening kepala dapat wanita begini. Hehe sabar, sabar. Kalau mampu, beri. Jika tidak, pujuk elok-elok. Mudah-mudahan dia dapat menerima dengan baik.

3. Mempunyai standard lelaki tertentu.

Handsome, kaya dan pandai menjaga hati. Huh. Pakej. Macam dalam cerita dalam televisyen dah. Kalau dapat, nasib baik. Kalau dapat lelaki biasa-biasa saja, pening juga lelaki tersebut nak murut semua kehendak.

4. Berani melontaran pendapat.

Kadang jenuh juga melayan. Semua pendapat yang dipikirkan, menurutnya adalah benar belaka. Yang lain salah. Bila fakta yang dikemukankan salah, barulah malu. Itulah, cakap orang tak mau makan. Hehe

5. Kurang sabar.

Mereka ada sifat sedikit gelojoh untuk melakukan sesuatu. Semuanya mahu cepat, pantas dan efisyen. Salah sikit, melenting. Hati-hati. Jangan sampai bergaduh sudah.


Wanita begini jangan dilayan sangat. Kau buat cool je. Nanti-nanti okeylah tu. Dalam mana-mana perhubungan, jika pasangan mempunyai kekurangan tertentu, ambillah sikap sabar dan mengalah. Saling lengkap melengkapi itu penting untuk mengekalkan keharmonian dalam sebuah perhubungan.


Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen