Situasi-Situasi Yang Sentiasa Membimbangkan Kaum Wanita.

Oleh: Zuzu Yasmine

Menjadi seorang wanita pasti mengalami kesukaran untuk sentiasa berada di dalam zon yang selesa kecuali dikelilingi oleh orang-orang yang telah lama mereka kenal. Bukan itu sahaja, wanita juga mempunyai waktu-waktu tersendiri di mana mereka ini akan merasa tidak selesa dengan keadaan sekeliling mereka. Mari ketahui situasi yang kerap membimbangkan mereka.



1. Bertemu teman lelaki untuk pertama kali.

Anda sentiasa ingin membuat kesan yang baik apabila anda hanya bertemu seseorang untuk kali pertama. Jadi anda sentiasa mengharapkan anda cukup sempurna dalam pertemuan itu. Bukan itu sahaja, anda juga berharap si dia mampu tertarik dengan anda.

2. Berjumpa keluarga pasangan.

Anda sentiasa mahu melakukan bahagian anda untuk membuat keluarganya untuk menyukai anda. Anda pada asasnya menggabungkan kehidupan anda bersama keluarganya ketika anda jatuh cinta dan anda ingin membuat proses itu sebagai lancar yang mungkin.

3. Benar-benar serius mencari cinta.

Jika anda benar-benar serius mencari cinta sejati, anda tidak boleh memikirkan diri anda sepanjang masa lagi. Anda perlu membuka ruang dalam hidup anda untuk menerima manusia yang lain.


4. Mahu si dia sedar akan kelakuan buruknya.

Anda tidak boleh mementingkan diri sendiri. Sekiranya anda mengharapkan dia menukar cara beliau dan menghilangkan kebiasaan buruk yang mendorong anda kacang, anda perlu melakukan perkara yang sama untuknya.

Sebagai pasangan yang baik, anda seharusnya cuba memahami dan mengatasi kebimbangan anda. Jangan pernah membuat si dia mengetahui kebimbangan anda sehingga hubungan anda akan menjadi satu yang agak kekok.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen