Kawal 3 Perkara Ini, Jika Tidak Ia Akan Memusnahkan Hubungan Anda.

Oleh: Zuzu Yasmine

Siapa yang tidak mahu satu hubungan itu berakhir dengan kebahagiaan. Kebahagiaan yang kerap kali sepasang kekasih impikan. Namun begitu, usaha membuat satu hubungan itu berakhir dengan kebahagiaan bukanlah mudah ia perlu dilakukan dengan pelbagai cabaran. Walaupun begitu, terdapat tiga perkara penting yang anda perlu kawal agar hubungan yang dibina itu memberi kebahagiaan. Berikut adalah perkara yang perlu dikawal.




1. Emosi.

Bercinta dan berkasih ini melibatkan satu emosi yang pelbagai. Kadang kala kurang pengawalan emosi yang bijak akan membuatkan satu hubungan itu renggang. Bukan itu sahaja, apabila terlalu berhati-hati dengan emosi juga akan menyebabkan hubungan anda bermasalah. Jadi bijak mengawal emosi anda.

2. Kelakuan.

Adap dan kelakuan teramatlah penting untuk dijaga. Jika anda tidak menjaga adap dan kelakuan anda, ia hanya membuat hubungan yang anda idamkan itu tidak tercapai. Bukan hanya adap bersamanya sahaja yang perlu dijaga. Adap dan kelakuan orang di sekeliling juga turut dijaga.



3. Kestabilan.

Kewangan ini sudah tentu menjadi perkara yang penting pada masa ini. Bukan kerana mata duitan, tetapi ia lebih kepada memenuhi keperluan dan kehendak dalam hubungan. Pada masa ini ketidakstabilan hidup menjadi punca perpisahan dalam hubungan.



Bagi pasangan bercinta, mereka kerap memandang remeh mengenai perkara ini. Bagi mereka cukup sekadar memahami dan saling sayang ia mampu mengukuhkan hubungan itu.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen