5 Hal Yang Akan Membuat Anda Tidak Teragak-Agak Untuk Berkahwin Dengannya.

Oleh: Zuzu Yasmine

Sebelum menambah keberanian untuk menerima satu lamaran mahupun pinangan, cuba anda lihat kembali apa yang dirinya lakukan sepanjang perkenalan kalian. Dan imbas kembali apa yang anda rasakan sepanjang tempoh perkenalan kalian. Anda perasaan anda membuat anda merasa bahagia mahupun sebaliknya. Maka dengan itu cuba lihat beberapa perkara ini.



Apabila anda meluangkan masa dengannya, anda boleh menjadi bebas untuk menjadi diri sendiri. Anda tidak perlu berpura-pura menjadi orang lain supaya anda dapat menyenangkan dia. Apa yang perlu anda lakukan ialah siapa anda. Sangat mudah dan tidak memerlukan banyak usaha. Sebenarnya, anda tidak perlu berusaha bersungguh-sungguh. Bersama-sama dengan dia, tanpa banyak usaha, anda sudah boleh gembira dengan diri sendiri.

Tidak ada manusia yang sempurna, dan hampir setiap manusia mesti membuat kesalahan. Apabila anda bersebelahan dengan orang yang betul, anda tidak perlu berasa takut atau bimbang setiap kali tanpa membuat kesilapan. Anda percaya bahawa dirinya sentiasa boleh memaafkan dan menerima kesilapan yang pernah anda buat.

Anda dan pasangan anda sekarang mempunyai kebebasan untuk bercakap dan berkelakuan dalam hubungan anda. Walaupun anda berada dalam hubungan, anda tidak dihalang oleh pelbagai peraturan yang dibuat oleh pasangan anda. Anda boleh menjejaskan segala-galanya dengan mudah, anda boleh menjaga hubungan anda sihat dan seimbang.


Anda tidak akan bosan menghabiskan masa dengan pasangan anda. Anda akan sentiasa ada cerita yang akan dikongsi. Setiap kali berjumpa dengannya selalu ada perkara baru. Ini menunjukkan bahawa dia adalah orang yang tepat untuk menghabiskan masa sepanjang hari. Dengan dia anda tidak pernah bosan atau kehilangan kata-kata. Perbualan anda tidak pernah berakhir, bermakna hari anda juga akan dipenuhi dengan cerita yang pelbagai.

Pasangan yang diperlukan untuk menemani sehingga sepanjang hari bukan hanya dia yang dapat memenuhi, tetapi dia yang juga mampu membuat anda jatuh cinta setiap hari. Dengan jatuh cinta kepadanya setiap hari, ia akan membuatkan bekalan cinta anda tidak akan habis sampai usia tua. Baginya sentiasa ada cinta yang anda tawarkan, jadi baginya, anda adalah orang yang patut dipertahankan.

Kesimpulannya, jika lima hal ini membahagiakan anda, maka dirinya adalah orang yang layak untuk anda kahwini. Jangan sesekali lepaskan dirinya, nanti akan ada penyesalan dalam diri anda.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen