"Menyesal Tak siasat ‘Background’ Suami, Merana Sepanjang Perkahwinan" Kisah Dari Peguam Syarie Ini Memang Banyak Pengajarannya. Terutama Buat Anda Yang Sedang Mencari Jodoh.

Oleh: Zuzu Yasmine

Setiap perkahwinan yang terbina sudah tentu anda mengharapkan sebuah kebahagiaan yang ditunggu dan dinanti selama ini. Tidak pernah sedikit pun terfikir difikiran anda akan perkara-perkara yang buruk, malah anda yakin bahawa pasangan itu adalah pilihan yang tepat buat diri anda.

Orang kata, kalau dah sayang semuanya memang nampak indah sahaja, tak ada cela ataupun buruk yang kelihatan. Bahkan, “kentut pun baunya wangi”. Begitu berkuasa sekali rasa cinta sehingga mengubah segala yang buruk menjadi cantik.



Namun, siapa sangka diluarnya kelihatan cantik dan berseri tetapi di dalamnya tersimpan segala rahsia yang tersembunyi. Sebab itu orang kalau kalau cari jodoh ini, tak salah ambil masa dahulu kenal hati budinya, keluarganya bahkan latar belakang dia. Bukannya dia kata sayang, puji, beri janji manis dan pelbagai perkara lagi terus mencairkan diri anda dan lupa segalanya.

Sedikit perkongsian kisah dari Peguam Syarie, Tuan Fahmi Ramli ini sememangnya menjadi pengajaran buat kita semua. Lebih-lebih lagi buat mereka yang sedang mencari jodoh ini.





Perkenalan yang sekejap terus membawa ke pelaminan



Rupa-rupanya, tidak berkerja & mengharapkan duit isteri










Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen