Masa Inilah Sesuai Nak ''Slim'' kan Kembali Perut Yang Buncit Itu. Cuma Buat Langkah Mudah Ini.

Oleh: Zuzu Yasmine

Ada orang cakap kalau perut buncit ini melambangkan sikap kebapaan mereka. Eh, itu kalau lelaki. Kalau perempuan pula berperut buncit tentu tak syok, yelah tak boleh pakai baju lawa-lawa. Yang lelaki pula, masa bujang inilah kena jaga badan dan perut bukan orang perempuan sahaja. Lepas kahwin itu lain cerita.

Kebanyakan dari kita ini, akan berdepan dengan masalah perut buncit ini. Mana tidaknya, Malaysia ini penuh dengan pelbagai juadah yang sememangnya melazatkan. Namun, itu bukan alasan untuk ada menyimpan perut buncit itu.

Kalau hari itu sibuk dengan kerja sampai tak ada masa nak buat senaman, kali ini musim Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini tentu anda banyak masa terluang. Jadi masa inilah nak slimkan kembali perut anda. Nanti raya boleh pakai baju lawa!



Perut adalah antara tubuh badan manusia yang cepat 'naik' dan paling susah nak turun. Dalam bahasa lain, ia dipanggil sebagai buncit. Buat yang dah cuba pelbagai cara untuk mengatasi masalah buncit, elok lah korang amalkan 6 exercise mudah ni untuk hilangkan masalah kebuncitan ni.

Lutut ke dada



Cara nak buat

Baring di atas tikar yoga. Kemudian perlahan-lahan angkat lutut anda ke dada. Sambil tu bernafas. Pegang kaki anda beberapa minit dan bernafas perlahan-lahan.

Pose Kanak-kanak



Seated Spine Twist



The Resting Squat



The Bridge



Extended Triangle Pose



Selamat mencuba!


Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen