Suami dijemput Ilahi sebelum bersanding, pengantin perempuan tabah duduk di pelamin seorang diri

Oleh: Zuzu Yasmine

Ingin menyayangi hingga akhir hayat, itulah harapan setiap pasangan. Tersenyum bahagia saat disatukan bersama tapi siapa sangka dalam sekelip mata kebahagiaan itu berubah menjadi kehilangan yang memilukan.



Kebahagiaan yang sebentar itu dirasai oleh pengantin wanita ini apabila suami yang baru menikahinya telah pergi dijemput Ilahi.

Nampak sihat macam biasa

Menurut rakaman video TikTok Erdetanjung15, kisah sedih itu berlaku kepada adiknya sendiri. Di mana, belum sempat bersanding, pengantin lelaki dikatakan tiba-tiba kejung tidak dapat duduk ataupun berdiri.

Dikatakan juga, pengantin lelaki tidak menunjukkan sebarang tanda yang aneh ketika majlis pernikahan itu berlangsung.

Dapat jaga walaupun sekejap

Sempat bawa ke ke pusat perubatan yang terdekat, malah pengantin perempuan juga sempat menjaga suaminya untuk beberapa ketika sehingga suaminya menghembuskan nafas yang terakhir.

Tabahnya pengantin perempuan...

Walaupun begitu, majlis tetap perlu diteruskan memadangkan segala persiapan telah dilakukan sejak dari awal namun, tabahnya pengantin perempuan ini bila dia melayani tetamu yang hadir bersendirian di atas pelamin.



Melihat ke ruangan komen, rata-rata warganet turut meluahkan rasa simpati dan turut mengucapkan takziah atas kehilangan suami tercinta.



Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen