"Nasib baik kahwin sebelum pandemik, ada juga orang jaga..." -Zamani luah rasa bersyukur hidup teratur selepas berumah tangga

Oleh: Zuzu Yasmine

Beruntung siapa yang sudah bersama pasangan ketika ini, kalau terpaksa jalani Printah Kawalan Pergerakan (PKP) sekali lagi, pasangan ada untuk menemani di sisi. Tidaklah terasa sunyi dan keseorang sangat.


Sekurang-kurangnya ada tempat untuk bergurau, berbual dan juga bergaduh. Tidaklah habiskan masa dengan media sosial atau bermain game, malah pasangan juga akan mengubati rasa rindu pada keluarga.

Rasa bersyukur, itulalah yang dirasai oleh penyanyi kepada kumpulan Slam, Zamani ini apabila kini dapat melayari hidup yang bahagia dan teratur. Dia yang mengalami masalah sakit tulang belakang namun kini bertambah baik telah mendirikan rumah tangga lebih tahun bersama isteri tercinta.

“Alhamdulillah... keadaan saya okay saja dan bersyukur selepas kahwin ini dah adaorang jaga. Nasib baik juga saya berkahwin sebelum pandemik Covid-19 dan pelaksanaan PKP, kalau tidak sebelum ini duduk rumah seorang diri.

“Sekarang ini banyak berada di rumah berehat saja, Insya-Allah harap tiada masalah,” katanya.

Terdahulu, Zamani sah menjadi suami kepada Nur Juliana Abdul Rani, 36, dalam majlis tertutup pada 20 September tahun lalu.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen