"Nak ke Melaka beli cincau..." - Wartawan 'direct' bagi soalan padu isu rentas negeri orang ternama

Oleh: Zuzu Yasmine

Tentunya agak berat untuk diterima rakyat Malaysia apabila terpaksa beraya tanpa pulang ke kampung halaman sekali lagi pada tahun ini.

6 daerah Selangor PKP

Bukan sahaja merentas negeri masih tidak dibenarkan malah, beberapa daerah di negeri Selangor turut dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang diumukan ketika sidang media khas perkembangan terkini PKP oleh Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Wartawan tanya soalan 'direct'

Walau bagaimanapun, di hujang sidang media tersebut, seorang wartawan berjaya mencuri tumpuan ramai apabila bertanya terus akan beberapa isu terutama berkaitan individu yang merentas negeri dengan alasan tidak munasabah.

Lebih lucu lagi apabila wartawan berkenaan menggunakan contoh alasan yang tidak munasabah seperti pergi ke Melaka untuk membeli cincau serta ke Penang untuk Pasembor.

Melaka terkenal dengan cincau rupanya

Sehubungan itu, perkara tersebut telah menarik perhatian netizen yang rata-rata terhibur akan pertanya yang diberikan oleh wartawan berkenaan. Malah, rata-rata netizen juga tertanya-tanya siapa wartawan tersebut.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen