Ajak kahwin 'last minute', pengantin 'steady' akad nikah tanpa inai dan dulang hantaran

Orang tua kata, benda baik seeloknya dicepatkan lagi-lagi yang berkaitan dengan perkahwinan bagi mengelakkan berlakunya fitnah atau sebarang perkara yang tidak diingini berlaku tetapi orang zaman sekarang pendapatnya lain pula kerana menurut mereka selagi ekonomi sendiri belum kukuh seeloknya tangguh dahulu sehingga tiba waktunya.

'Allah is the best planner'

Begitulah juga yang dilakukan oleh pasangan pengantin ini apabila pengantin perempuannya mencuba nasib mengajak pasangannya untuk menyegerakan akad nikah mereka dan siapa sangka dia bersetuju.

 

Menurut pengantin perempuan yang dikenali sebagai Fariha, keputusan tersebut dibuat olehnya memandangkan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang akan dilaksanakan nanti mungkin akan membuatkan niat mereka tertangguh lagi.

Memandangkan semuanya 'last minute' jadi segala persiapan dilakukan olehnya sendiri termasuk 'make up' dan untuk makluman akad nikah tersebut juga tanpa pelamin dan dulang hantaran seperti pasangan pengantin yang lain.

'Ajak kahwin macam ajak lepak'

'Macam ajak beli kuih'

 

'Last minute selalu jadi'

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen