Tak sampai hati batal deposit katering, pasangan pengantin kongsi rezeki dengan jiran

Melangsungkan perkahwinan ketika dalam tempoh pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) memang sangat mencabar lebih-lebih lagi apabila perlu menghadkan jumlah tetamu dan ada juga yang terpaksa membatalkan segala tempahan yang telah dibuat.

Tak sampai hati batal deposit

Bagaimanapun, kisah pasangan pengantin ini tak kurang bezanya apabila mereka terpaksa mengawalkan tarikh perkahwinan yang sepatutnya berlangsung pada 29 Mei lalu namun, memilih untuk tidak membatalkan bayaran deposit katering yang telah ditempah pada tarikh tersebut.

 Bagi jiran elak pembaziran

Susulan itu, mereka sepakat memberi menu yang ditempah kepada jiran-jiran terdekat sekaligus dapat mengelakkan pembaziran dan memudahkan urusan pihak katering lebih-lebih lagi di musim pandemik ini.

'Moga diluaskan rezeki'

Dalam pada itu, perkongsian video dari Cipanonim secara tidak langsung menjadi contoh buat pasangan di luar sana yang mungkin bakal melangsungkan perkahwinan agar saling memudahkan urusan sekaligus dapat berkongsi rezeki dengan lebih ramai orang di luar sana.

 

'Baguslah, nak buat macam ni juga'

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen