Janji nak bagi sumbangan, 'aunty' terkilan belum terima bantuan sampai kena halau rumah

Bagai melepaskan batuk di tangga. Itulah peribahasa yang dapat dipadankan dengan tindakan pihak yang tidak bertanggungjawab ke atas wanita berbangsa India ini.

Wanita merintih tepi jalan

Seorang pengguna Twitter dengan menggunakan nama @jan_1513 telah memuat naik satu hantaran di platform tersebut yang menyaksikan rintihan seorang wanita berbangsa India di tepi jalan sambil memegang bendera putih selepas ditipu oleh pihak yang berjanji ingin memberi bantuan.

 

 

Ditipu pihak tak bertanggungjawab

Menurut sumber, sebelum ini wanita terbabit pernah memohon bantuan namun, dia telah ditipu oleh pihak berkenaan yang berjanji untuk memberi sumbangan kepadanya dan untuk makluman segala maklumat wanita terbabit telahpun diberi kepada pihak tersebut bagi mendapatkan bantuan.

Namun, apa yang jadi adalah tiada sebarang bentuk bantuan pun diterima sehingga akhirnya dia telah dihalau dari rumah akibat tidak dapat membayar sewa.

'Sampai hati korang'

Meninjau pula ke ruangan komen, selain sedih  melihat keadaan itu namun tak dinafikan ada juga yang marah dengan perbuatan pihak berkenaan sekaligus berharap ada pembelaan buat wanita berbangsa India itu.

'Sedihnya'

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen