Makin tinggi, netizen luah bimbang kes harian terus catat peningkatan walau 'Lockdown'

Buat pertama kalinya dalam sejarah, Malaysia mencatatkan jumlah kes harian yang sangat tinggi pada hari ini iaitu Selasa bersamaan dengan 13 Julai 2021.

Kes harian tertinggi 

Jumlah kes harian itu telah disiarkan di laman rasmi Facebook Kementerian Kesihatan Malaysia yang mana Selangor masih mencatatkan kes harian tertinggi iaitu sebanyak 5,263 terus diikuti Negeri Sembilan dan Kuala Lumpur yang juga menunjukkan jumlah kes yang sangat membimbangkan pada hari ini.

 

Tak dinafikan ramai yang mempersoalkan bagaimana ianya terjadi memandangkan rata-ratanya sedia maklum kini Malaysia masih dalam tempoh pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan secara menyeluruh.

'Ya Tuhanku'

Namun, tak kurang juga yang amat terkejut dengan jumlah kes harian yang dicatatkan pada hari ini sehingga ianya terus menjadi bualan warga Twitter susulan perkara tersebut.

'Ini bukan gurauan'

 

'Kuatkan semangat semua'

 

 

 

Dalam pada itu, amat diharapkan agar kita semua berganding bahu dalam membantu petugas barisan hadapan menangani masalah ini. Teruskan patuh SOP dan berdoa agar negara kembali pulih.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen