Faizal Tahir ‘backup’ PM, Naim Daniel tanya kalau pemimpin zalim pada rakyat , bagaimana?

Oleh: Zuzu Yasmine

Gara-gara dikatakan ‘back up’ Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, penyanyi terkenal, Faizal Tahir teruk dikecam netizen akan kenyataannya itu.

Back up PM?

Difahamkan, penyanyi dan komposer itu memuat naik satu ciapan yang menegur seorang individu berhubung isu Perdana Menteri.

Dalam ciapan tersebut, pelatun lagu gemuruh Jiwa itu berpesan, sekiranya tiada perkara yang baik hendak diperkatakan, lebih baik untuk tidak berkata apa-apa dan itu bukan ajaran Islam.

“Jika tiada perkara baik yang hendak diperkatakan, lebih baik tidak berkata apa-apa langsung. Ini bukan didikan yang diajar Baginda Nabi Muhammad SAW, dan bukan juga karater seorang yang beragama Islam,” kongsinya.

Bagaimanapun, ciapan tersebut tidak disambut baik oleh netizen malah mereka turut menyuarakan ketidakpuashati terhadap pertadbiran Muhyiddin.

Banyak terkesan, banyak yang mati

Ni empati, bukan mengumpat

Naim cuma tanya

Sementara itu, penyanyi Naim Daniel pula dilihat mengajukan soalan kepada Faizal Tahir berkenaan tindakan berdiam diri dengan kezaliman yang meragut nyawa merupakan salah satu ajaran Rasulullah.

“Maaf abang sekadar bertanya. Tapi adakah berdiam dengan kezaliman yang meragut ribuan nyawa masyarakat merupakan satu ajaran dari Rasulullah?” soal penyanyi Sumpah.

Malah, Naim turut menegaskan bahawa dia sekadar minta pencerahan berhubung isu sahaja.

Sehubungan itu, pertanyaan dari Naim mendapat sokongan netizen yang turut menyokong penyanyi berkenaan.

Sokong!

Tak kena dekat dia

Diam kena bertempat

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen