Dinding bilik dipenuhi kertas bertulis 'nak laptop', bapa sebak tak dapat tunai hasrat anak

Menjalani kehidupan dalam suasana pandemik ini memang sukar, lebih-lebih lagi kepada ketua keluarga yang perlu menjadi bahu dan tulang belakang keluarga kecilnya yang lain.

Dinding bilik penuh tulisan 'nak laptop'

Situasi itu turut dialami oleh seorang pengguna Tiktok bermama Iman Othman yang mana kisahnya ada dikongsikan di platform tersebut.

 

Dia yang juga merupakan seorang bapa, memperlihatkan gelagat anak bongsunya yang menampal kertas kecil di dinding bilik dengan tulisan 'nak laptop' untuk kegunaan pembelajaran hariannya.

Harap dapat 1K like untuk penuhi hasrat anak

Dengan rasa tanggungjawab untuk memenuhi kehendak anak, si bapa menerusi video memaklumkan untuk menyumbang sebanyak 1,000 like dalam masa 6 agar dapat memenuhi keperluan anaknya.

"Kenapa kena ramai followers?"

Menjengah pula ke ruangan komen, pelbagai respon membanjiri video berkenaan sehingga ada yang mendakwa pemilik akaun ini cuba mengambil kesempatan untuk menarik 'followers'.

"Sokong, janji untuk belajar"

Pun begitu, ada juga yang tampil menyokong sekaligus menitipkan doa dan harapan agar urusan keluarga mereka dipermudahkan.

"Demi anak, aku follow"

"Moga dipermudahkan urusan"

"Moga ada rezeki adik"

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen