Pelanggan bisu mengamuk 'design' tak kena selera, pekerja tak putus asa pujuk, terus peluk redakan kemarahan

Oleh: Shasha Zack

Dalam dunia ini, tidak semua orang bernasib baik dan dilahirkan dengan kesempurnaan dan rezeki tubuh badan yang sihat.

Justeru, manusia yang bertanggungjawab, kita seharusnya tetap berbuat baik dan melayan semua orang sama rata meskipun seseorang itu tidak sempurna dan bernasib baik.

"Sayu hati bercakap dengan pakcik bisu ni walaupon dia taknak dengar cakap kita..."

Samalah dengan perkongsian @ajig_nomborplate yang memuat naik video layanan seorang pekerja lelaki terhadap seorang pelanggan bisu dengan lemah lembut dan penuh santun, menyentuh hati netizen.

Dalam video, difahamkan pakcik tersebut tidak berpuas hati dengan barang tempahan yang dibuatnya. Dia dilihat sangat marah sambil ditenangkan oleh seorang pekerja lelaki di sebelahnya.

Apa yang menarik perhatian netizen adalah gelagat lelaki tersebut yang terus memeluk pelanggan tersebut dengan tujuan untuk meredakan kemarahan mendapat pujian ramai.

"Bila dipeluk pakcik ni takjadi marah terus senyum..."

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen kagum dengan layanan pekerja lelaki tersebut yang tabah menghadapi ragam pelanggan di samping pendekatannya memeluk pakcik berkenaan membuatkan kemarahan terus lenyap dan diganti denga senyuman.

Malahan ramai netizen yang mendoakan agar perniagaan yang diusahakan lelakit tersebut terus berkembang dan maju asbab kebaikannya dalam melayan orang yang serba kekurangan di samping menghormati mereka.

 

"Semoga Allah berkati business tuan..."

"Ending part peluk auto air mata meleleh..."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen