Campak ‘parcel’ dari pagar, pemilik bengang sikap abang kurier –“Agak-agak la bang...”

Oleh: Zuzu Yasmine

Sudah menjadi satu kebiasaan apabila tiada orang di rumah, bungkusan atau ‘parcel’ barang yang dihantar pihak kurier akan ditinggalkan begitu sahaja.

Namun, biasanya pihak kurier yang meletakkan barang tersebut ke dalam pagar rumah bagi memastikan barang tersebut lebih selamat.

"Campak-campak barang aku..."

Bagaimanapun, lain pula akan kejadian yang dirakam oleh seorang pengguna TikTok dikenali sebagai @babycat_0621 apabila tidak berpuas hati akan tidakan seorang abang kurier.

Menerusi video berdurasi 23 saat itu memaparkan seorang lelaki dipercayai penghantar barang yang menekan loceng rumah dan menunggu pemilik barang tersebut.

Namun, selepas dipanggil beberapa kali dan pemilik barang tidak keluar membuatkan abang kurier berkenaan membaling bungkusan tersebut.

Menjengah ke ruangan komen, pelbagai reaksi yang ditinggalkan warganet. Ada yang bersetuju akan pendapat abang kurier tersebut malah ada juga yang sebalik. Apa-apa pun harap-harap barang masih okay lah ya.

Bukan barang mudah pecah tu

Kalau hilang bising

Boleh letak elok-elok

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen