Setia tunggu usia cecah 17 tahun, wanita kahwini ustaz sendiri, kenal sejak bangku sekolah

Oleh: Zuzu Yasmine

Jarak usia bukan halangan untuk setiap pasangan mendirikan rumah tangga yang paling penting keikhlasan dan rasa tanggungjawab untuk memastikan perkahwinan kekal bahagia.

Sanggup tunggu usia 17 tahun.

Itulah yang dikongsikan oleh pengguna TikTok dikenali sebagai @sharifah_yusra ini apabila mengimbau kembali perkenalan bersama suami.

Menurut wanita berkenaan, suaminya yang juga merupakan guru di sekolahnya sanggup menunggu dia tamat belajar dahulu sebelum melamar jadikan sebagai isteri sah.

@sharifah_yusra 2015-2022 ❤️😍 Alhamdulillah , Allah panjangkan jodoh kami berdua 🥰 #viral #CapCut #fy #fypシ #fypage ♬ bunyi asal - syarifah_yusra

Difahamkan, mereka berkenalan pada tahun 2015 dan suaminya sanggup menunggu usianya mencecah 17 tahun barulah mereka disatukan.

Tak lebih antara guru dan murid.

Dalam pada itu, dia turut memaklumkan bahawa sepanjang perkenalan di waktu sekolah mereka tidak lebih sekadar guru dan juga anak murid.

Menjengah ke ruangan komen, pelbagai reaksi ditinggalkan oleh warganet. Ada yang berpendapat bahawa jodoh sudah tertulis buat pasangan ini malah ada juga yang sebaliknya.

Kalau dah jodoh

Tak apa serius buat isteri

Semoga bahagia

Boleh ke hubungan dengan cikgu?

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen