Budak 2 tahun dirogol saudara sendiri, satu keluarga dihalau, dituduh sengaja mereka cerita

Oleh: Shasha Zack

Perit sekali kisah seorang kanak-kanak yang baru berusia 2 tahun 9 bulan, apabila dia dipercayai dirogol saudara sendiri yang baru berusia 14 tahun.

Kisah dikongsikan oleh seorang aktivis keselamatan, Natipah Abu di Facebook mendapat perhatian ramai yang simpati akan nasib kanak-kanak tersebut yang mengadu alat sulitnya sakit 'diperlakukan' oleh abang saudaranya itu...

"Luluh hati saya bila anak mengadu sakit sambil menangis-nangis..."

Ibu mangsa, Nor Syafiqah menceritakan detik hitam tersebut apabila anaknya menangis-nangis menceritakan keadaannya yang menahan sakit akibat diperkosa seseorang yang sama sekali tidak terlintas di fikiran.

Ibu mangsa akui bahawa pelaku sememangnya bersikap agar liar, namun tidak terjangkau di akal yang dia bakal melakukan hal terkutuk tersebut pada anak kesayangannya memandangkan mereka bersaudara.

Ibu mangsa juga mendedahkan, patutlah anaknya ketakutan setiap kali pelaku datang ke rumah. Rupanya dia telah lama mensasarkan anaknya hal ini membuatkan Syafiqah sangat terkilan.

Saudara mara pulaukan, tak percaya dan tuduh semua cerita hanya rekaan

Bagaikan sudah jatuh ditimpa tangga, tatkala Syafiqah bersemuka dengan ibu pelaku, wanita tersebut sama sekali tidak mempercayai perbuatan anaknya siap mempertahankan remaja berkenaan.

lebih parah, mereka sekeluarga sampaikan dipulau oleh seluruh saudara mara dan dihalau meninggalkan rumah pusaka ibu mereka.

Nekad keluar rumah, anak pula fobia tinggal sorang2

Melihat segala kecaman dan kebencian yang dilontarkan, akhirnya Syafiqah sekeluarga memutuskan untuk pergi meninggalkan rumah pusaka dan berpindah keluar. 

Namun begitu, kesan kejadian tersebut membuatkan anaknya menjadi fobia tinggal seorang diri di samping kerap mengamuk dan 'tantrum' saat dia merasakan dirinya keseorangan.

Ramai simpati, doakan agar mangsa segera pulih dari trauma

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen simpati dan sayu dengan nasib yang menimpa kanak-kanak berkenaan. Sudahlah menjadi mangsa, namun tiada yang percaya membuatkan mereka lebih sebak atas apa yang berlaku.

Dalam pada itu, para netizen juga mengharapkan keadilan berpihak pada kanak-kanak malang tersebut dan semoga pelaku dapat diberkas dengan segera.

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen