Ibu dakwa anak dibuli? Luluh balik sekolah tengok kesan conteng penuh dekat baju

Melepaskan anak menguruskan diri sendiri di sekolah bukanlah sesuatu yang mudah, nak pula jika mereka tergolong dalam golongan istimewa.

Pastinya perlu diberikan perhatian yang lebih, namun ibu bapa juga faham akan keadaan guru yang tentunya sukar untuk mengawal ianya sendiri.

Kesan conteng penuh di baju sekolah anak

Berkongsi kisahnya, dia yang juga merupakan seorang ibu meluahkan rasa terkilan apabila melihat sesi persekolahan anak lelakinya tidak berjalan dengan baik.

 

@airissumayyah kisah balik sek smlm..😔 sy xkisah nk cuci..tp sy ksian dia..ni yg nmpk pd mata ksr.kt sek xthu la ap jd.#speechdelay ♬ Sedih - Instrumental - Asraf Studio

 

 

Demikian susulan melihat baju sekolah anaknya penuh dengan kesan conteng di bahagian belakang.

Bagi seorang ibu, jelas sekali dia luluh kerana anaknya yang juga mempunyai masalah 'speech delay' diperlakukan seperti itu oleh rakan sebaya.

[adsense_cod slot="7107598670"]

"Maknya dah minta maaf"

Walaubagaimanapun, difahamkan kes tersebut telah dimaklumkan kepada guru kelas, namun tidak dapat dipastikan tindakan selanjutnya agar kejadian sama tidak berulang.

 

"Tak tahu tindakan cikgu seterusnya"

 

"Ibu bapa tolong ajar anak adab"

Meninjau ke ruangan komen, kebanyakannya meluahkan rasa geram kerana kanak-kanak seusia itu berani bertindak sedemikian.

 

"Geramlah orang suka buli ni"

 

"Masukkan kelas pendidikan khas"

Selain itu, ada juga yang berpendapat agar wanita berkenaan mendaftarkan anaknya di sekolah khas bagi memberi keselesaan kepadanya untuk belajar, malah guru-guru di sana juga terlatih dalam menguruskan kanak-kanak senasib dengannya.

 

 

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen