Lancar sambung ayat Al-Quran, 'owner' kedai buat mak-mak nak risik jadikan menantu

Oleh: Shasha Zack

Seiring zaman penuh moden dan canggih ini, ramai individu yang memilih platform media sosial untuk menaikkan nama masing-masing. Tidak mengira dari sudut konten positif atau negatif yang ditonjolkan, asalkan boleh menjana pendapatan, mereka akan buat tanpa fikir panjang.

Berbeza dengan seorang lelaki ini, yang terkenal dengan konten-konten ilmiah dan penuh Islamiah dengan pengisian penuh ayat-ayat suci Al-Quran.

"Boleh ke tauke kedai mengaji?."

Cara positif dan penuh keberkatan yang diketengahkan seorang Tiktokers, Abdul Qawiy membuatkan ramai kagum dan memuji keperibadian lelaki ini.

Selain mengaji dan memuat naik video di Tiktok, lelaki ini juga ada membuat konten di mana dia telah menerjah sebuah restoran untuk menguji kelancaran bacaan Al-Quran dari pemiliknya sendiri.

 

@abdqawiyaro kedai mana lagi kita patut serang geng? #quranrecitation ♬ original sound - Abdul Qawiy

Merdu suara, bawa aura positif pada orang

 

@abdqawiyaro Reply to @paanmaembongfarhan (Mereka semua naik) dan bahtera itupun bergerak laju membawa mereka dalam ombak yang seperti gunung-ganang, #quranrecitation #fyp ♬ original sound - Abdul Qawiy

Masyaallah...

@abdqawiyaro Reply to @abangupinipin Adakah engkau nampak (baiknya) orang yang melarang (dan menghalang) - #fyp #ayatquran #tingting ♬ original sound - Abdul Qawiy

"Bila selalu amal A-Quran, muka nampak bersih..."

Tinjauan ke ruangan komen mendapati, ramai yang teruja dan kagum dengan keperibadian anak-anak muda yang menghafaz ayat-ayat Al-Quran seperti mana yang ditunjukkan dalam video.

Malahan, ramai yang berkata tidak hairan wajah mereka bersih dan berseri, memandangkan mereka hidup mengikut syariat dan dalam landasan yang diredhai.

"Tengok macam rappers, rupanya hafiz..."

"Anak2 tahfiz, awesome!..."

"Aman dan penuh barakah Malaysia andainya ramai seperti anak muda ni..."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen